WikiLeaks: rights to Julian Assange chat show bought by Russian TV

His choice of RT is apt for a man who has made his name exposing the US military’s mistakes and publishing US State Department communiqués that have opened up Washington’s dealings with the world to sometimes embarrassing scrutiny.

Run by Russian state news agency RIA Novosti, RT mixes slavishly loyal pro-Kremlin propaganda with often wacky anti-US and anti-Western reports that it says show the West is in no position to lecture Russia on human rights or anything else. It has revelled in covering the London Riots and the Occupy Wall Street protests and has carved out a niche for itself giving airtime to a succession of marginal conspiracy theorists, some of whom have questioned the official US version of the 9/11 terrorist attacks on the Twin Towers in New York and the Pentagon.

The channel has Spanish and Arabic-language services too and is staffed by a number of British expatriates.

WikiLeaks itself has caused the Kremlin embarrassment in the past by publishing a number of US cables that have described Russia and its top politicians in deeply unflattering terms.

World News Today

Disclaimers | Terms of Use | Security | Privacy Policy | Legal Notices   |  VISA BRAND Privacy Policy | http://wdshare.com/" target="_blank"> In Partnership with wdshare http://wdshare.com/" target="_blank"> and http://ghananewsnetwork.com/" target="_blank"> Ghana News Network